Ce mâncăm în sezonul de răceală și gripă?


O bună imunitate vă ferește de gripă

Un stil de viață sănătos vă ajută să aveți o imunitate bună. Iar o imunitate bună vă ferește atat de gripă cât și alte boli.

Alimentatia este foarte importanta pentru imunitatea si sanatate in general. Hrana reprezinta sursa tuturor nutrientilor de care  organismul uman are nevoie pentru a function normal.

Numeroase studii stintifice au dovedit ca tipul de alimente pe care le consumam ne pot imbolnavi sau ne pot ajuat sa ne vindecam.

Conforma OMS, cel putin 30% dintre boli ar putea fi evitate printr-o alimentatie corecta si sanatoasa.

Ce alimente este bine sa comsumam in sezonul de gripa?

- ce mancam in sezonul gripei 1 - Ce mâncăm în sezonul de răceală și gripă?
  • Alegeți o hrană sănătoasă, bazata pe alimente integrale, neprocesate, nerafinate, neaditivate si nemodificate genetic.
  • Evitați consumul de zahăr, dulciuri rafinate, sucuri, băuturi carbogazoase.
  • Consumați cât mai multe fructe și legume proaspete, nepreparate termic, pentru un aport optim de vitamine și minerale, în special de vitamina C.
  • Consumați proteine de calitate, din surse precum: peștele de captură, ciuperci, nuci, cereale integrale, avocado, brânzeturi bio.
  • Asigurați-vă zilnic un aport optim de Vitamina D din pește, ouă, ulei de ficat de cod, ulei de cătină.
  • Folositi condimente și plante aromatice în preparea hranei. Usturoiul, turmericul şi ghimbirul nu trebuie să lipsească din alimentaţie in sezonul rece.
  • Consumați miere, polen, propolis, lăptișorul de matcă.
  • Produsele stupului întăresc capacitatea organismului de apărare împotriva bolilor, prin compoziția bogată în vitamine, minerale, antioxidanți au și efecte directe antimicrobiene (antivirale, antibacteriene, antimicotice).

Stilul de viață și riscul de gripă

Nu doar alimentatia este importantă pentru a avea o imunitate normală și pentru a ne feri de boli. Întreg stilul nostru de viață ne influețează sănătatea.

Statul prelungit pe scaun, supărarea, gândurile negative, munca de noapte, excesul de tutun și  de alcool sunt factori care ne scad capacitatea naturală de aparare in fața bolilor.

Persoanele care râd mai des se îmbolnăvesc mai rar.

REȚINEȚI:

Stresul, zahărul, lipsa de mișcare și privarea de somn scad imunitatea și cresc riscul de gripă și alte boli.

Ce puteți face pentru a fi mai sănătoși?

  • Odihniți-vă suficient (minim 6 ore de somn pe timpul nopții, ideal 8 ore).
  • Evitați stresul pe cât posibil.
  • Fiți activi! Lipsa de mișcare scade imunitatea.
  • Zâmbiți mai des. Bucurați-vă. Fiți optimiști.
- fiti optimisti si in sezonul de gripa 1 - Ce mâncăm în sezonul de răceală și gripă?

Dr. Mariana Olingheru

Medic specialist Medicină de Familie

Specialist în Fitoterapie și Apiterapie

Scrie-ne opinia ta

Adresa dvs. de e-mail nu va fi facuta publica. Campurile obligatorii sunt marcate cu *