Ce măsuri trebuie să ia companiile și instituțiile în cazul angajaților suspecți /confirmați cu COVID-19

Un angajat ce prezintă simptome de infectare cu COVID-19 trebuie izolat de ceilalți colegi și trimis acasă ori la medic, în funcție de starea sa. Dacă un salariat potențial infectat a venit recent la muncă, atunci spațiile în care acesta a petrecut mai mult timp ar trebui temporar închise. În materie, regulile nu s-au schimbat esențialmente de anul trecut, de când au fost adoptate, însă între timp au apărut și vaccinurile, unii salariați s-au vaccinat, însă infectarea cu COVID-19, arată datele actuale, poate să se întâmple și în cazul celor vaccinați – or, trebuie văzut cum se procedează în cazul salariaților vaccinați față de care există suspiciunea că ar avea COVID-19.

Anul trecut, prin Ordinul ministrului muncii și ministrului sănătății nr. 3577/831/2020, au apărut câteva măsuri speciale în cazul în care un angajat este suspect ori confirmat cu infectare cu COVID-19. Ordinul este încă în vigoare, măsurile impuse fiind legate de starea de alertă, iar nu de incidența cazurilor de COVID-19 la nivel național sau local.

În primul rând, ordinul oferă câteva simptome la care să se raporteze cei de la locul de muncă pentru a identifica un salariat potențial afectat: simptome respiratorii (tuse, strănut, rinoree etc.), febră mai mare de 37,3 de grade Celsius, stare general alterată – simptome manifestate la locul de muncă.

În cazul unui salariat ce prezintă astfel de simptome la muncă ordinul de ministru indică faptul că acesta trebuie imediat izolat de restul colegilor și trimis acasă ori la medic, în funcție de starea acestuia. În majoritatea cazurilor nu este necesară închiderea birourilor sau clădirilor.

Totuși, trebuie luate măsuri la nivelul unității dacă este identificat un astfel de suspect/confirmat cu virusul COVID-19 (măsurile sunt valabile și dacă există simple suspiciuni deoarece, în general, durează destul de mult până când un pacient este și confirmat, timp pe care firma nu-și permite să-l piardă fără să ia măsurile sanitare necesare).

- test Covid 19 - Ce măsuri trebuie să ia companiile și instituțiile în cazul angajaților suspecți /confirmați cu COVID-19

Aici, ordinul identifică două tipuri de situații:

1.angajatul a fost recent la muncă, cel puțin în ultimele șapte zile:

-se închid toate încăperile în care acesta a petrecut timp îndelungat (peste 20 de minute);

-înainte de încheierea programului se va asigura aerisirea mecanică a încăperii (deschiderea geamurilor);

-pentru a limita expunerea personalului care efectuează curățenie la particulele respiratorii, se amână efectuarea curățeniei și a dezinfecției timp de 24 de ore sau mai târziu, dacă nu se poate în acest interval;

2.angajatul nu a fost la muncă în ultimele șapte zile:

-nu este nevoie de curățenie/dezinfecție suplimentară;

-se mențin măsurile de curățenie și dezinfecție de rutină.

Scrie-ne opinia ta

Adresa dvs. de e-mail nu va fi facuta publica. Campurile obligatorii sunt marcate cu *