Bune pentru inima

1. Alunele
Desi nu sunt la fel de promovate ca migdalele si nucile, atunci cand vine vorba despre sanatatea inimii, alunele se dovedesc a fi aliati puternici. Acestea contin un aminoacid arginina, care are grija de sanatatea vaselor sanguine. De asemenea, sunt bogate in vitamina E, substanta care este recunoscuta pentru faptul ca tine colesterolul rau sub control.

- alimente bune pentru inima 27 - Bune pentru inima

 

 

 

 

 

 

 

2. Cartofii dulci
Include unul dintre cele mai bune alimente pentru inima in dieta ta si vei avea o sanatatate de fier pana la varste inaintate. Un cartof dulce de dimensiune medie contine aproximativ 12% din doza necesara zilnic de potasiu, un mineral ce tine sub control cantitatea de sodiu din sange. Acesta favorizeaza eliminarea prin urina a sodiului, reducand astfel tensiunea arteriala.
3. Papaya
Conform unor studii germane, papaya contine mai mult licopen decat rosiile. Aceasta susbstanta este recunoscuta pentru faptul ca are efecte bune asupra sanatatii inimii, are actiune antioxidanta si ca lupta cu succes impotriva cancerului. Asadar, nu mai sta pe ganduri, ci include acest fruct in dieta ta. Spre exemplu, il poti adauga intr-o reteta de salata de fructe.
4. Iaurtul
Inca un ingredient care face parte din lista alimentelor bune pentru inima este iaurtul. Conform unei analize chinezesti realizata pe aproximativ 300.000 de oameni, 200 g de iaurt consumat zilnic pot scadea mult riscul de a face un atac de inima. Principala regula este sa alegi un produs simplu, fara indulcitori si alte adaosuri in compozitie. Daca nu esti cel mai mare fan al iaurtului consumat simplu, adauga nuci, stafide, miere, fulgi de ovaz ori de porumb.
5. Ouale
Conform unui studiu din Journal of the American College of  Nutrition analysis, ouale scad riscul unui infarct cu 12%. Aceste alimente bune pentru inima contin carotenoide, care sunt antioxidanti cu proprietati antiinflamatorii, si arginina – o substanta care favorizeaza dilatarea vaselor de sange. De asemenea, ouale au acizi grasi Omega-3, care scad tensiunea arteriala si au grija de sanatatea inimii. Totusi, daca urmezi o dieta pentru colesterol marit, intreaba doctorul cate oua ai voie sa consumi pe zi ori pe saptamana.

https://alexis-medical.ro/fitoterapia/

Scrie-ne opinia ta

Adresa dvs. de e-mail nu va fi facuta publica. Campurile obligatorii sunt marcate cu *