Pentru a asigura salariaților securitatea și sănătatea în muncă (SSM), companiile sunt obligate nu doar să ia măsuri pentru a preveni accidentele de muncă și bolile profesionale, ci și să achite contribuția asiguratorie pentru muncă.
Concret, salariații sunt îndreptățiți să beneficieze de următoarele prestații și servicii:
- -reabilitare medicală și recuperarea capacității de muncă;
- -reabilitare și reconversie profesională;
- -indemnizație pentru incapacitate temporară de muncă;
- -indemnizație pentru trecerea temporară în alt loc de muncă și indemnizație pentru reducerea timpului de muncă;
- -compensații pentru atingerea integrității;
- -despăgubiri în caz de deces;
- -rambursări de cheltuieli.
În plus, pe lângă aceste beneficii, salariații mai au dreptul și la pensie de invaliditate. De asemenea, dacă un salariat moare din cauza unui accident de muncă sau din cauza unei boli profesionale, se acordă pensie de urmaș.
Potrivit legislației din domeniul SSM, accidentul de muncă este o vătămare violentă a corpului sau o intoxicație acută profesională, care are loc ori în timpul muncii, ori în indeplinirea sarcinilor de serviciu. Boala profesională apare prin exercitarea unei meserii sau profesii și aceasta are mai multe cauze, printre care și suprasolicitarea corpului.
Care este prima întrebare pe care o pune echipa de control pe linie de SSM?

„Aveti fișele de medicina muncii la zi pentru toți angajații ?”
E un domeniu delicat.
E vorba de plăți, pensii, returnarea cheltuielilor, așa cum am detaliat mai sus.
Daca vreți să nu riscați și, mai mult, să nu mai pierdeți timp și bani, suntem aici pentru voi.
https://youtu.be/lJ360yBY5X4