Dureri abdominale, Helicobacter pylori… pe scurt, gastrita

Gastrita poate avea numeroase cauze si poate fi acuta sa cronica.
Este o inflamatie de cele mai multe ori dureroasa a peretelui stomacului.

Cea mai comuna cauza a gastritelor este generata de prezenta bacteriei Helicobacter Pylori.
Cam jumatate din populatia globului este afectata de aceasta bacterie.
De aceea e bine sa iti faci analize (nu uita de concursul nostru, ai posiblitatea sa accesezi discount-uri importante si sa castigi premii serioase)
Consumul de alcool si stresul sunt, iarasi, cauze principale pentru aparitia gastritei. 

Este indicat sa te adresezi medicului in urmatoarele situatii:

– ai dureri stomacale puternice
– prezenta sangelui in scaun sau in voma
-constati prezenta bacteriei Helicobacter Pylori la analize
-stomacul incepe sa te supere ca urmare a administrarii de aspirina
-simptomele persista mai mult de o saptamana sau sunt resimtite chiar daca ai un stil de viata sanatos

Tine cont si de urmatoarele sfaturi daca te confrunti cu scaderea apetitului, indigestie, sughituri, mai ales daca aceste simptome apar imediat dupa ce mananci si dispar relativ rapid  :

-Evita mancarurile si bauturile care pot irita stomacul :mancaruri picante, prajeli, mezeluri, pastele, paine alba etc

-Evita bauturile acidulate, cafeaua, citricele, zaharul, alcoolul

-Consuma moderat (daca nu poti evita) carne prajita, carnati, semi-preparatele si cartofi prajiti .

-Relaxeaza-te! Citeste, asculta muzica, petrece timpul intr-o companie placuta, scade nivelul stresului.Gastritele apar si cand esti stresat sau ca rezultat al unor emotii negative.Ar fi foarte bine sa reduci consumul de alcool si sa renunti la fumat.

-Mananca la ore regulate si incearca sa reduci cantitatea de alimentele, mesele imbelsugate pun presiune asupra sistemului digestiv si iti creaza un disconfort.Iti reduc energia.Mai bine mananci putin, la un interval de 2-3 ore.

-Consuma zilnic cat mai multe fructe, legume si cereale, in limita tolerantei individuale, mai ales cele bogate in antioxidanti si vitamina B (spanac, dovleac, fasole, cirese, afine etc)

Scrie-ne opinia ta

Adresa dvs. de e-mail nu va fi facuta publica. Campurile obligatorii sunt marcate cu *