Ca de obicei, despre excesele alimentare “traditionale”

Sarmale, friptură, cârnați, rulade, cozonac, tort.
masa copioasa 22.12  - masa copioasa 22 - Ca de obicei, despre excesele alimentare “traditionale”Excesele alimentare pot genera neplăceri digestive cu urmări destul de serioase. Cea mai simplă cale de a evita balonările, grețurile și durerile de stomac este moderația cu care consumăm alimentele care aglomerează mesele festive. Nu doar respectarea limitelor impuse de tolerența alimentară specifică fiecărei persoane ne poate feri de neplăceri, ci și refuzul de a combina prea multe feluri de mâncare la o masă. Un criteriu al moderației este cantitatea de legume din farfurie, care ar trebuie să reprezinte cel puțin jumătate din întreaga cantitate.

Rolul enzimelor

Responsabile de menținerea metabolismului în limite normale sunt enzimele digestive și alimentare. Enzimele digestive, secretate în tractul digestiv, constituie factori cheie în realizarea digestiei, cu rol de a extrage substanțele nutritive din alimentele ingerate și de a elimina reziduurile. Enzimele alimentare provin din legumele și fructele proaspete și au sarcina de a contribui la buna desfășurare a procesului digestiv.

Digestia proteinelor durează între 2 și 4 ore și necesită un mediu acid, în timp ce digerarea glucidelor (zaharuri, fructe) se realizează în aproximativ 35 de minute, într-un mediu alcalin. Alimentele rafinate, bogate în calorii, conduc la perturbarea echilibrului enzimelor. De exemplu, la o cină festivă se pot consuma în jur de 5.000 de calorii, ceea ce reprezintă mai mult decât dublul necesarului zilnic al unei persoane cu o greutate normală.

Probleme de evitat

Cele mai serioase disfuncții gastrointestinale care pot interveni sunt: indigestia, arsurile stomacale, crampele, constipația, balonările, stările de vomă. Medicii atenționează că astfel de derapaje alimentare cresc riscul producerii unui atac cardiac sau a unei crize biliare.

Măsuri de precauție

1. Porții mici Tentația va fi mare și, în același timp, este nepoliticos să refuzi să guști din mâncarea pregătită. Prin urmare, de preferat este să înjumătățești fiecare porție pe care o vei consuma.

2. Activități fiziceAbundența mesei de sărbători nu surprinde pe nimeni, prin urmare, pregătește-te! Intensifică activitatea fizică, cu o săptămână înainte de momentul festiv, pentru ca metabolismul să-și accelereze arderile, astfel încât, ulterior, organismului să-i fie mai ușor să tolereze o cantitate de alimente mai mare decât de obicei.

 

Scrie-ne opinia ta

Adresa dvs. de e-mail nu va fi facuta publica. Campurile obligatorii sunt marcate cu *