De ce copii nu trebuie sa “sara” peste micul dejun

Multe familii obisnuiesc sa sara peste micul dejun din cauza programului incarcat sau din diferite motive. Este familia ta una dintre ele? Cand vine vorba de a duce copiii la scoala, un mic dejun sanatos este la fel de important ca rechizitele sau cartile.Sau sportul!

- de ce nu trebuie sa sara copii peste micul dejun 15 - De ce copii nu trebuie sa “sara” peste micul dejun

 

 

 

 

 

 

 

Micul dejun este asociat cu:

– memorie mai buna;
– rezultate scolare mai bune;
– atentie sporita;
– greutate corporala sanatoasa;
– imbunatatirea starii generale.

Nu este dificil sa ne dam seama de ce a devenit micul dejun una din provocarile nutritionale ale parintilor. Indiferent daca este vorba despre timp insuficient pentru a pregati micul dejun sau un program dezorganizat care nu permite strecurarea micului dejun in planul zilnic, din nefericire, micul dejun este adesea neglijat.

Daca cuvintele “incet” si “relaxare” nu descriu rutina de dimineata, cu putina organizare, micul dejun isi poate face loc printre prioritatile fiecarei zile.

Cum sa prepari repede si eficient un mic dejun sanatos?

Fie ca optezi pentru un mic dejun simplu sau unul complicat, orice efort in acest sens este important. Indiferent daca meniul de dimineata inseamna un pahar de lapte si o bucata de paine prajita sau feluri de mancare sofisticate, urmatoarele mici “trucuri” te vor ajuta sa iti fie mai usor sa pregatesti micul dejun:

– O buna organizare

Copilul are nevoie de timp pentru a putea manca linistit micul dejun, fara sa simta presiunea timpului. De aceea, o buna organizare inseamna ca cel mic sa se trezeasca mai devreme pentru a putea lua micul dejun, fara sa fie nevoit sa se grabeasca.

– Pregateste micul dejun inainte de culcare

Parintii pot pregati micul dejun inca de seara. Ca in cazul tuturor aspectelor legate de hranirea copilului, o planificare in avans poate duce la un meniu diversificat. Micul dejun ar trebui sa includa: fructe proaspete, cereale si lapte.

– Mic dejun la pachet

Daca nu ai deloc timp dimineata, atunci un mic dejun la pachet reprezinta o idee mai buna decat lipsa unui mic dejun. Astfel, parintii pot pune mancarea la pachet pentru ca cel mic sa inceapa ziua cu energie.

– Asigura-te ca somnul este inclus in “meniu”

Asigura-te ca copilul se culca destul de devreme pentru a se putea trezi dimineata, astfel incat sa aiba timp pentru micul dejun. Indiferent de varsta lor, copiii obositi tind sa fie irascibili dimineata si, in acest caz, este putin probabil sa fie dispusi sa accepte un mic dejun echilibrat.

– Ce alegi pentru micul dejun

Un mic dejun trebuie sa fie bogat in proteine, minerale si vitamine. Alimentele perfecte sunt ouale, painea neagra, cerealele integrale, laptele si produsele lactate si fructele.

Scrie-ne opinia ta

Adresa dvs. de e-mail nu va fi facuta publica. Campurile obligatorii sunt marcate cu *