Eticheta produselor alimentare reprezintă „manualul de utilizare” al acestora pe care, în calitatea de consumatori pe care o avem cu toții, trebuie să-l studiem atent și să facem alegeri în cunoștință de cauză. Eticheta produselor alimentare cuprinde mai multe informații esențiale menite să ajute consumatorii să facă alegerile potrivite care se încadrează în stilul lor de viață. Printre cele mai importante informații care ar trebui regăsite pe etichetă în momentul cumpărării unui produs sunt: termenul de valabilitate, lista de ingrediente, informațiile nutriționale, porția recomandată și prezența alergenilor (în special de către persoanele cu alergii sau intoleranțe alimentare). Conform unor studii desfășurate în Europa, doar o treime dintre consumatorii europeni citesc informațiile nutriționale ale produselor pe care le achiziționează. Gustul este unul dintre principalii factori care determină achiziționarea unui produs alimentar, urmat de factori precum prețul. Conform aceluiași studiu, dintre consumatorii care studiază eticheta alimentară, majoritatea este atentă la valoarea energetică, conținutul în zaharuri și grăsimi.
Un număr mai mic de consumatori se uită la conținutul în sare și grăsimi saturate. Tabelul nutrițional este o sursă cunoscută de informare cu privire la valorile nutriționale ale produselor alimentare, declară consumatorii europeni. Educația nutrițională joacă un rol important în alegerile alimentare, existând o relație directă între nivelul de educație nutrițională și frecvența de citire a etichetelor nutriționale.
Se pare că există și alți factori precum vârsta, statusul socio-economic, mărimea gospodăriei care influențează citirea etichetelor produselor alimentare. Este de datoria noastră, a specialiștilor din domeniul sănătății să facem educație nutrițională cu pacienții și să-i îndrumăm către interpretarea corectă a informațiilor.
Multumiri, https://www.revistagalenus.ro/