Fructele pot face parte din dieta unei persoane bolnave de diabet

Fructele sunt o alternativă sănătoasă la deserturile pline de zahăr, deoarece vă satisfac pofta de dulce, dar vă oferă și fibrele, antioxidanții și nutrienții necesari organismului. Însă trebuie să aveți grijă, deoarece fructele pot crește glicemia. De aceea, specialiștii recomandă ca atunci când mâncați un fruct să îl combinați cu o cantitate mică de proteine (câteva nuci) sau grăsimi (iaurt simplu). De asemenea, pentru a depista efectul fructelor mâncate, puteți să vă testați glicemia înainte și la două ore după masă.

Iată care sunt efectele unora dintre cele mai indicate fructe pentru dieta unei persoane cu diabet.

Struguri

Au un efect benefic în controlul glicemiei, datorită polifenolilor (fitonutrienți) care contracarează inflamația organismului ce apare la diabetici. Polifenolii din struguri pot ajuta și la controlul glicemiei.

Mere

Merele sunt și ele bogate în polifenoli și, în plus, sunt foarte sațioase, având un conținut bogat în fibre. Trebuie, însă, să le mâncați cu tot cu coajă: vă oferă o senzație de sațietate și încetinește absorbția zahărului în sânge.

Afine

Pot îmbunătăți sănătatea vaselor de sânge, având o cantitate mai mică de zahăr decât majoritatea fructelor. Evident, ar fi ideal să le cumpărați de la țărani (sau de la producătorii locali), atunci când este sezonul lor, deoarece prospețimea le asigură și proprietățile benefice. Dacă le cumpărați de la magazin, în stare congelată, aveți grijă să alegeți o marcă ”fără zahăr adăugat”. Și fructele congelate pot fi mâncate alături de cereale, la micul dejun.

Merișoare

Aceste fructe conțin un mix de nutrienți extrem de puternici. Fiecare mic fruct conține o combinație unică de substanțe ce oferă beneficii imunității și sănătății, în general. La fel ca în cazul afinelor, este bine să le mâncați proaspete, dar le găsiți și în varianta uscată (fructe deshidratate). Aveți grijă, însă, să nu conțină zahăr adăugat.

Zmeura

Ca și afinele, zmeura conține antioxidanți sănătoși, dar și un gust aparte și cantități foarte mici de zahăr. Puteți mânca zmeură la gustare sau la micul dejun, în diverse combinații.

Grapefruit

O jumătate de grapefruit reprezintă o modalitate excelentă de îmbunătățire a micului dejun, de fapt a oricărei mese a zilei. Este bogat în vitamina C, ceea ce vă ajută în controlul greutății. De asemenea, acest fruct îmbunătățește abilitatea organismului de a utiliza zahărul. Dacă sunteți tentați să presărați zahăr peste el, folosiți mai bine un susbstitut fătă calorii.

Roșii

În anul 2001, Uniunea Europeană a decis oficial că roșia este fruct, și nu legumă. Și este un fruct foarte sănătos, nimeni nu a spus că mâncatul roșiilor crește glicemia. Ba dimpotrivă, fiecare roșie consumată influențează pozitiv nivelul grăsimilor din organism și inflamația, potrivit studiilor privind efectul tomatelor în dieta persoanelor cu diabet.

Avocado

Este un fruct cu un conținut scăzut de carbohidrati, dar bogat în grăsimi catalogate ”sănătoase”. Reprezintă un adaos bine- venit în dietă, atâta timp cât sunteți atenți la porția consumată. De fapt, grăsimile nesaturate din avocado sunt mult mai indicate în dieta persoanelor cu diabet sau prediabet decât grăsimile saturate provenite din alimentele de natură animală.

Banane

O porție de banane indicată persoanelor cu diabet înseamnă jumătate de banană. Nu există o contraindicație la consumul acestui fruct de către persoanele cu diabet, însă trebuie să vă testați glicemia ca să vedeți cum reacționează organismul.


Pentru testarea glicemiei sau un pachet extins de analize si consultații folosiți voucher-ul aniversar 15 ani Alexis

- fructele si diabetul  - Fructele pot face parte din dieta unei persoane bolnave de diabet

Scrie-ne opinia ta

Adresa dvs. de e-mail nu va fi facuta publica. Campurile obligatorii sunt marcate cu *