ITM avertizeaza angajatorii

ITM avertizeaza angajatorii asupra obligatiei de a asigura sanatatea si securitatea angajatilor la locul de munca.

Sanatatea si securitatea muncii reprezinta un ansamblu de activitati avand ca scop asigurarea conditiilor optime in desfasurarea procesului de munca, apararea sanatatii, integritatii corporale si vietii angajatilor/lucratorilor si a altor persoane angrenate in procesul de munca. 

Astfel, pentru prevenirea accidentelor de munca, a bolilor profesionale sau a imbolnavirilor in toate aspectele legate de munca, angajatorii au obligatia de a intocmi un plan de prevenire si protectie compus din masuri tehnice, igienico-sanitare si organizatorice, bazat pe evaluarea riscurilor precum si de a asigura echipamentele individuale de protectie care sa indeplineasca cerintele de securitate si sanatate in munca specifice locului de munca. 

In sensul dispozitiilor legale in materie, echipamentul individual de protectie reprezinta echipamentul destinat sa fie purtat sau ţinut de lucrator pentru a-l proteja impotriva unuia ori mai multor riscuri care ar putea sa ii puna in pericol securitatea şi sanatatea la locul de munca. 

In acest context, data fiind situatia actuala, inspectorii de munca atentioneaza atat angajatorii, cat si angajatii/lucratorii ca au obligatia sa ia toate masurile care se impun pentru prevenirea infectarii angajatilor/lucratorilor cu noul coronavirus – COVID – 19. 

Astfel, li se vor prelucra angajatilor/lucratorilor principalele masuri necesar a fi intreprinse: 

  • spalarea manilor cat mai des posibil cu apa si sapun sau dezinfectarea cu un dezinfectant pentru maini pe baza de alcool;
  • utilizarea mastilor de protectie de catre persoanele bolnave;
  • evitarea contactului cu persoane care sunt suspecte de infectii respiratorii acute;
  • evitarea atingerii nasului, ochilor sau gurii cu mainile nedezinfectate;
  • acoperirea gurii, nasului in caz de tuse sau stranut;
  • dezinfectarea periodica a suprafetelor de contact cu solutii pe baza de clor sau alcool.



    Pentru a ramane informati in legatura cu programul si activitatea centrului nostru, cu modificarile legislative, articole medicale sau detalii cu privire la serviciile medicale si bonificarea acestora va invitam sa va abonati la newsletter-ul nostru http://eepurl.com/dn0hM9

Atât Codul muncii, cât și Legea SSM prevăd necesitatea controalelor medicale periodice. Așadar, angajatorul este obligat să verifice starea de sănătate a salariaților atât înainte de angajare, cât și după, în funcție de specificul activității și pericolele de la locul de muncă.

Salvează bugetul companiei tale.Lucreaza cu noi.Scapă de griji.

- medicina muncii platesti mai putin la Alexis - ITM avertizeaza angajatorii

Scrie-ne opinia ta

Adresa dvs. de e-mail nu va fi facuta publica. Campurile obligatorii sunt marcate cu *